作者: S. S. Seshia , B. Johnston , G. Kasian
DOI: 10.1111/J.1469-8749.1983.TB13796.X
关键词:
摘要: SUMMARY One hundred and four children suffering from non-traumatic coma were referred to the Pediatric Neurology Service, Children's Hospital, Winnipeg, between February 1976 December 1978. Stepwise discriminant analysis was used obtain a classification function of outcome, based on clinical variables determined at two separate time-periods examination: (1) time admission (2) about 24 hours after onset coma. 12 included in stepwise procedure. Seven these: severity, extra-ocular movements, pupils, motor patterns, blood pressure, temperature seizure type, entered for first time-period, data being available 102 children. 75 per cent these cases correctly classified into one five outcome groups 8 seriously misclassified. Similarly, 67 66 evaluated second time-period 3 The that this age, pressure type. suggest recorded early comatose state can provide predictive information, may be method determining most likely individual cases. RESUME Coma non traumatique de l'enfance: cliniques et leur incidence pronostique 104 enfants souffrant d'un ont ete adresses au Service Neurologie Pediatrique du Hospital entre fevrier decembre Une analyse discriminative par etapes utilisee pour obtenir une devenir basee sur les appreciees deux epoques d'examen: moment l'admission heures apres le debut fait I'objet cette appreciation etapes. Sept d'entre elles: gravite coma, mouvements extra-oculaires, etats des pupilles, allure la motricite, tension arterielle, type crise, sont entrees dans premier temps d'examen, toutes donnees etant disponibles enfants. cas etaient correctement classes I'un cinq groupes venir huit classement fortement errone. De meme facon, examines deuxieme classes, trois d'une erreur importante: qui ce examen l'âge, l'allure arterielle crise. Nos suggerent que l'analyse recueillies tot I'etat peut fournir informations predictives elements d'analyse classificatrice, etre I'une methodes utiliser determiner un pronostic individuel ZUSAMMENFASSUNG Nicht traumatisches Coma im Kindesalter: klinische Parameter fur die Prognose In der Zeit von Februar bis Dezember 1978 wurden 104 Kinder mit einem nicht traumatischen Abteilung Padiatrische Kinderkrankenhauses Winnipeg uberwiesen. Eine schrittweise unterscheidende Analyse wurde Prognosestellung zugrundegelegt, diese basierte auf klinischen Parametern zwei verschiedenen Untersuchungen: bei Aufnahme und ungefahr Stunden nach Beginn Comas. diesem schrittweisen Vorgehen berucksichtigt. Sieben davon waren: Schweregrad Comas, extraokulare Bewegungen, Pupillen, Motorisches Verhalten, Blutdruck, Temperatur Anfallstyp, gingen Einteilung ersten Untersuchungsphase ein, Daten waren Kindern vorhanden; Prozent dieser Falle eine funf Prognosegruppen richtig eingestuft vollig falsch eingestuft. In ahnlicher Weise Kinder, zweiten beurteilt wurden, drei falsch. Die Parameter, berucksichtigt Alter, motorisches Blutdruck Anfallstyp. Unsere lassen vermuten, das aus Fruhphase comatosen Zustandes prognostische Information geben kann vielleicht Methode ist. um den individuellen Fall wahrscheinlichste Prognose zu bestimmen. RESUMEN Coma no traumatico en ninos: clinicas prediccion del curso posterior Ciento cuatro ninos sufrian fueron enviados al Servicio Neurologia Pediatrica Infantil Febrero y Diciembre Se aplico analisis discriminatorio para obtener una clasificacion funcional posterior basado las registradas dos periodos tiempo examen: el momento ingreso hacia horas despues inicio En procedimiento se incluyeron clinicas. Siete ellas: gravedad movimientos extraoculares, pupilas, esquemas motores, arterial, temperatura tipo convulsion, functional primer periodo con datos obtenidos ciento estos casos correctamente clasificados dentro uno los cinco grupos por gravemente mal clasificados. Igualmente evaluados segundo gravemente. Las entraron clasification fueron: edad, arterial convulsion. Nuestros sugieren precozmente estado comatoso puede suministrar informacion predictiva ser metodos pueden usados determinar mas probable individuales.