作者: S. S. Seshia , P. N. Chow , K. Sankaran
DOI: 10.1111/J.1469-8749.1979.TB01595.X
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摘要: SUMMARY The data for 26 children comatose after resuscitation following cardiorespiratory arrest (CRA) referred to the Paediatric Neurology Service, Children's Centre, Winnipeg, were analysed. Initial neurological examinations undertaken two 12 hours resuscitation. Patients with systemic infections (N=8) and respiratory disorders (N=10) constituted largest groups of patients suffering CRA. Contributing factors included metabolic ± acidosis (N=8), hypoxia (N=4), hyperkalaemia (N=2) parenteral administration diazepam phenobarbital sodium (N=4). Eighteen (69 per cent) died only three survivors (11 normal at discharge. Using uni- multivariate statistical methods, severity coma, ocular motor findings correlated significantly outcome. The mean duration coma was longer in those who survived handicaps than normal. suggest that outcome is poor resuscitation, reliable prognostic information may be obtained by clinical assessment within resuscitation. RESUME Coma a la suite d'arret respiratoire durant l'enfance Les donndes concernant enfants comateux apres une ressuscitation faisant un arret cardiorespiratoire (CRA), addresses au service de Pediatric Neurologique du Center, sont analysees. Les examens neurologiques initiaux ont ete entrepris deux heures ressuscitation. malades avec infection generalisde (8) et troubles respiratoires (10) formaient le groupe plus important ayant presente facteurs contribuant CRA comprennent acidose metabolique (8); hypoxie (4); hyperkaliemic (2) parenteale ou sans (4). 18 pour moururent parmi les survivants, trois etaient normaux sortie. La duree moyenne etait significativement longue chez survivants que normaux. suggerent devenir, ressuscitation, des par est mauvais qu'une pronostique fidele peut etre obtenue appreciation clinique dans douze ressuscitation. ZUSAMMENFASSUNG Koma nach Herz-Atem-Stillstand im Kindesalter Die Daten von komatosen Kindern, die einem (HAS) wiederbelebt und auf Paediatrisch-Neurologische Abteilung Kinderkran-kenhauses Winnipeg verlegt worden waren, wurden analysiert. Die erste neurologische Beurteilung wurde zwei bis Stunden der Wiederbelebung vorgenommen. Patienten mit generalisierten Infektionen respiratorischen Erkrankungen stellten den grossten Teil Patientengruppe HAS dar. Folgende Faktoren waren verantwortlich fur das Eintreten eines HAS: metabolische respiratorische Azidose (8), Hypoxie (4), Hyperkaliamie parenterale Gabe Diazepam Phenobarbital Natrium Prozent) Kinder starben Uberlebenden drei gesund bei Entlassung. durchschnittliche Dauer Komas war einen Schaden zuruckbehielten, signifikant langer, als denen, waren. zeigen, dass Ergebnis Koma schlecht ist Prognose ausreichender Sicherheit beurteilt werden kann.wenn man innerhalb klinisch untersucht. RESUMEN Coma consecutivo paw cardirespiratorio en infancia Se analizaron los datos ninos comatosos despues resucitacion debido paro respiratorio (PCR) ingresados el Servicio Neurologia Pediatrica del Centre Winnipeg. El examen neurologico inicial se realizo dos doce horas resucitacion. Los pacientes con infecciones sistemicas y alteraciones respiratorias constituyeron grupos mas grandes padecian PCR. factores contribuyen al PCR incluyen: metabolica respiratoria hipoxia Hipercalemia (2); administracioan fenobarbital sodico por ciento) murieron supervivientes tres eran normales ser dados alta. duracion media fue significativamente larga aquellos sobrevivieron minusvalias fueron normales. sugieren pronostico es pobre niflos una informacion disgnostica fidedigna puede obtener valoracion clinica dentro las realizada