作者: Susan S. Spencer , Dennis D. Spencer , Pétér D. Williamson , Richard H. Mattson
DOI: 10.1111/J.1528-1157.1981.TB04113.X
关键词: Partial complex seizures 、 Seizure onset 、 Intracranial electrodes 、 Epileptic foci 、 Ictal 、 Medicine 、 Seizure types 、 Linea 、 Anticonvulsant 、 Gynecology
摘要: Summary: Medication withdrawal is used in selected instances to precipitate seizures during evaluation of epileptic patients. Whether such medication manipulation can alter electrical seizure onset or clinical type not known. Information regarding the effects anticonvulsant on depth EEG and manifestations was reviewed 25 patients with partial complex whom intracranial electrodes were implanted. For purposes this study, period defined as time after abrupt cessation between one five half-lives drug base-line state all other times. Ten withdrawn from carbamazepine, 6 phenobarbital, 2 phenytoin, 3 primidone. Overall 18 21 a total 89 71 notable. Focal typical entirely consistent and/or characteristics occurring 13 instances. “New” types occurred only number bilateral multifocal confirmed electrographically outside period. In 1 patient did produce atypical when showed clinically clear-cut localized onset. After surgery shown have unequivocal Thus, for localizing single foci, information obtained provided no misleading group patients, while condensing needed evaluation. RESUME Le sevrage medicamenteux est quelquefois utilise pour provoquer des crises dans un but diagnostic, mais ignore si pareille medicamenteuse n'altere pas les caracteres electriques et cliniques crises. Pour eclairer ce probleme, auteurs ont etudie effets du therapeutique sur le debut decharges critiques la profondeur cer-veau (electrodes implantees) chez presentant une epilepsie avec crise semiologie complexe. cette etude, duree de periode ete l'ordre cinq fois demi-vie medicament supprime (dix six deux phenytoine trois primidone). La comparaison sur-venues pendant survenues en dehors circonstance fait apparaitre que electrique focal clinique typique ne sont modifiees plupart cas. Des aspects ou “nouveaux” survenus qui presentaient precedemment identifye. Un seul presente eectriquement cliniquement atypiques alors qu'il avait montre clairement focalise; mais, apres l'intervention neurochirurgicale, il fut demontre presentait multifocal. RESUMEN En algunas ocasiones, se usa interrupcion brusca medicacion como metodo provocar crisis pacientes epilepticos sometidos evaluacion. Sin embargo, sabe esta manipulacion del tratamiento puede alterar el comienzo ataque electrico o las manifestaciones clinicas mismo. Con objeto observar los efectos esa sobre profun-didad y clinicas, revisaron con parciales complejas implantaron electrodos intracraneales. En este estudio definio periodo tiempo transcurrido, despues abstinencia, entre una cinco “vidas-medias” farmaco linea base todos demas tiempos. Se provocaron abstinencias 10 tomaban carbamazepina, fenobarbital, fenitoina mas primidona. Los generates abstinencia medicamentosa episodios ataques durante fueron notables. El completamente similares habian tenido lugar basal casos. Ataques clinicos y/o electricos “nuevos” so1o tuvieron numero existencia fue confirmada electrograficamente fuera abstinencia. solo paciente produjo atipicos mientras habia tipicos especifico. Despues cirugia, en-fermo mostro, modo inequivoco, origen multifocal. Como verse, local-izar focos unicos, informaci6n obtenida proporciona datos errbneos ese grupo acorta evaluacion. ZUSAMMENFASSUNG Medikamentenentzug wird ausgewahlten Fallen benutzt, urn epileptische Patienten durch die Provoka-tion von Anfallen zu beurteilen. Ob solch eine Manipulation den Beginn elektrischer Anfalle oder Typ klinischer verandern kann, ist nicht bekannt. Die hinsichtlich der Wirkung Entzugs Antikonvulsiva auf EEG-Beginn Tiefe und klinischen Manifestationen wur-den bei mit partiellen komplexen untersucht, denen intrakranielle Elektroden eingep-flanzt wurden. Fur diese Studie wurde Entzugs-periode definiert als Zeit nach plotzlichem Abset-zen Medikamente innerhalb bis 5 Halbwerts-zeiten Medikaments. Als Bezugsbasis diente Zustand alien anderen Zeiten. Bei Carbamazepin, Phenobarbital, Phenytoin Primidon abgesetzt. Wir-kungen antikonvulsiven insgesamt wahrend auftretenden sind bemerkenswert. war fokal-elek-trische das typische klinische Bild vollig identisch elektris-chen und/oder Charakteristika Anfalle, Bezugszeit auftraten. “Neue” elektrische Anfallstypen ereigneten sich nur einer Anzahl Patienten, ein bilateraler multifokaler Anfallsbeginn auserhalb Entzugsperiode elektro-graphisch bestatigt wurde. Nur einem rief Entzug atypische hervor, im Vergleichszeitraum klin-isch eines deutlich lokalisierten Beginns beobachten waren. Nach Operation zeigte dieser Patient einen zweifellos multifokalen Anfallsbeginn. Gruppe Ueferte Anti-konvulsiva keine fehlerhaften Hinweise Lokalisation einzelner epileptischer Foci, zur Untersuchung notwendige kurzer war.